MediaWatch

Ingen fremgang for co-shopping

Forbrugerne synes ikke at udnytte de sites, der fokuserer på at sammenligne priser og produkter og linke til de pågældende e-handelssites, skriver svd.se.

Problemet skyldes flere aspekter. Co-shopping-selskaberne står som oftest fanget i en svær balanceakt mellem at få forbrugerens tillid og at opretholde en fornuftig og objektiv forbindelse til de e-handelsselskaber, som det eksponerer og får sin betaling fra. Hvis der er en ringe grad af tillid fra forbrugerens side resulterer det som oftest i et fald i besøgstallet og dermed en nedgang i indtægterne.

En undersøgelse foretaget af New York Times viser, at kun fire procent af internetbrugerne har afprøvet co-shopping. På grund af de få besøg og den lidet udbredte anvendelse af disse tjenester mindskes co-shopping-selskabernes salgskommisioner og andre indtægter naturligvis.

Situationen i dag er således, at mange co-shopping-selskaber har finansielle problemer og indtil flere af disse har måttet erklære sig konkurs på det seneste. Blandt disse kan nævnes mercata.com og deja.com.

Af de mest kendte er Letsbuyit der siden nytår har været konstant i fare for konkurs.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs