MediaWatch

Ingen fremgang for co-shopping

Forbrugerne synes ikke at udnytte de sites, der fokuserer på at sammenligne priser og produkter og linke til de pågældende e-handelssites, skriver svd.se.

Problemet skyldes flere aspekter. Co-shopping-selskaberne står som oftest fanget i en svær balanceakt mellem at få forbrugerens tillid og at opretholde en fornuftig og objektiv forbindelse til de e-handelsselskaber, som det eksponerer og får sin betaling fra. Hvis der er en ringe grad af tillid fra forbrugerens side resulterer det som oftest i et fald i besøgstallet og dermed en nedgang i indtægterne.

En undersøgelse foretaget af New York Times viser, at kun fire procent af internetbrugerne har afprøvet co-shopping. På grund af de få besøg og den lidet udbredte anvendelse af disse tjenester mindskes co-shopping-selskabernes salgskommisioner og andre indtægter naturligvis.

Situationen i dag er således, at mange co-shopping-selskaber har finansielle problemer og indtil flere af disse har måttet erklære sig konkurs på det seneste. Blandt disse kan nævnes mercata.com og deja.com.

Af de mest kendte er Letsbuyit der siden nytår har været konstant i fare for konkurs.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs