MediaWatch

AOL leverede varen

AOL fusionerede den 11. januar med mediegiganten Time Warner og har sørget for at give den nye fusion en positiv start på tilværelsen. Nettoresultatet for AOL for fjerde kvartal landede således på 365 millioner dollar, hvilket svarer til en fremgang på 67 procent i forhold til fjerde kvartal 1999. Dermed tjente AOL 15 cent per aktie mod de af analytikerne forventede 14 cent per aktie.

Omsætningen i fjerde kvartal hos AOL steg til 2,1 milliarder dollar fra 1,6 milliarder dollar i fjerde kvartal i 1999 blandt andet som følge af, at det i kvartalet lykkedes for AOL at skaffe 2,1 millioner nye internet-abonnenter. Hermed er det samlede antal abonnenter nu oppe på lidt over 27 millioner.

Fusionen mellem de to selskaber var meget længe undervejs og skulle blandt godkendes af både EU's konkurrencemyndigheder samt konkurrencemyndighederne i USA.

Flere betingelser har været knyttet til fusionen, herunder krav om at selskabernes kabelnetværk skal være åbne for andre udbydere, således at konkurrencen på markedet kan opretholdes.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs