MediaWatch

Mandag Morgen satser udenlandsk

Huset Mandag Morgen har solgt en fjerdedel af virksomheden til konsulentvirksomheden Catenas. Salget er udtryk for, at Mandag Morgens stifter og ene-ejer, Erik Rasmussen, vurderer, at størstedelen af den fremtidige omsætning vil ligge i udlandet, skriver Berlingske Tidende. Prisen for de 25 procent af Mandag Morgen ønskes ikke oplyst af parterne.

Erik Rasmussen ønsker således at gøre Mandag Morgen til en international virksomhed med internationale partnere, men afviser at yderligere samarbejdsrelationer vil medføre yderligere salg af selskabets aktiekapital. Der skal i stedet være tale om strategiske samarbejdsrelationer.

Ifølge Erik Rasmussen skal det nye samarbejde med Catenas og andre internationale aktører endvidere medføre, at Mandag Morgen begynder at udforske mulighederne for at udnytte Internettet med henblik på at skabe produkter, som kan tilpasses videnssamfundet.

Catenas direktør Niels Chr. Nielsen siger om samarbejdet med Mandag Morgen: -Vi ser Mandag Morgen som skaber af en ny medieudvikling, der betyder, at man står stærkt som content provider og blandt andet kan forsyne det globale afsætningsnetværk, som Catenas råder over.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs