MediaWatch

529.000 så Big Brother søndag aften

TvDanmarks adm. direktør Jesper Sehested Lund er naturligvis begejstret over tallene, der dækker over en konstant stigende seerfremgang i løbet af aftenen. "Big Brother" blev set af 477.000, "Big Brother Housewarming" af 519.000, mens "Big Brother Live" blev fulgt af 573.000 seere. - Seertallene viser, at vi har noget at have vores høje ambitioner i. Nu slår vi koldt vand i blodet og bruger alle kræfter på de resterende 99 dage", siger Jesper Sehested Lund.

Programdirektør Paul Gazan, TvDanmark, siger, at seersuccessen fortæller, at Danmark er klar til at tage imod "Big Brother" fænomenet. Det blev alt i alt en storslået aften for TvDanmark. Storfilmen "Mission: Impossible", der blev sendt umiddelbart efter "Big Brother", blev set af hele 352.000 seere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs