MediaWatch

Masseafskedigelser i Vivendi Universal

Vivendi Universal, der er resultatet af fusionen mellem franske Vivendi og canadiske Seagram til 34 milliarder dollar, planlægger at spare flere hundrede millioner dollar ved at bortrationalisere dobbeltfunktioner indenfor logistik og ledelse. Det skriver Financial Times.

Det er anden gang inden for blot en uge, at et af verdens største medie- og underholdningsselskaber meddeler, at det vil masseafskedigelser. Sidst var det AOL Time Warner, der er et resultat af fusionen mellem Internet-tjenesten America Onling og medieselskabet Time Warner, der også annoncerede kommende afskedigelser af omkring 2000 medarbejdere.

Vivendi Universal forventer at en bortrationalisering af dobbeltfunktioner i de to fusionerede selskaber vil kunne bidrage med et yderligere cash-flow på omkring 420 milliarder euro frem til udløbet af år 2002. Masseafskedigelserne kommer dog ikke til at foregå på én gang, men vil blive afviklet hen ad vejen. Selskabet forventes at redegøre for de potentielle synergieffekter ved fusionen i forbindelse med offentliggørelsen af selskabets årsberetning i slutningen af marts måned i år.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs