MediaWatch

Hvem er egentlig mest værdifuld?

De fleste kan nikke genkendende til navne som : Coca Cola, Nokia, Intel og Microsoft. De tilhører en elite af absolutte giganter i erhvervslivet og man ser hyppigt disse selskaber optræde i alle mulige medier og sammenhænge. Nogle er endda så kendte, at man som forbruger ligefrem sidestiller navnet med selve produktet. I bund og grund nok det ypperste et selskab kan opnå.

Hvem kan ikke nynne med på Coca Cola's velkendte "Always Coca Cola", eller hvad med Nokiatelefonens kendingsmelodi? Praktisk talt alle der har en PC, ved hvad Intel mener ,når de siger, "Intel Inside". Også Mac-brugeren og hvad med Microsoft? Ja de fleste har nok hørt om Bill Gates verdens rigeste mand. Den ukendte computernørd, der gav os Windows og skabte et forretningsimperium med en magt og vælde, der ofte savner sidestykke.

Vi kender dem altså! Men hvordan placerer de sig så disse giganter, når det kommer til en head-on-head sammenligning på markedsværdien? Det giver Corporate Information svaret på. Her er så deres rangliste:

Verdens ubestridt mest værdifulde selskab er amerikanske General Electric. Selskabets samlede markedsværdi når således op på hele 465,7 milliarder dollar! Gang det med knap 8, så får man virkelig følelsen af hvor lidt en Storebæltsbro egentlig koster.

Herefter følger de resterende 19 kandidater. Mon ikke læseren studser lidt over enkeltes placering?

Microsoft - 325,3 milliarder dollar
Exxon Mobil Corp. - 276,1
Citigroup Inc. - 244,3
Intel Corp. - 225,9
NTT DoCoMo Inc. - 195,8
Oracle Corp. - 193,5
Merck & Co. Inc. - 190,1
EMC Corp. - 169,2
BP Amoco Plc - 165,3
Coca Cola Company - 138,4

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs