MediaWatch

Intet tilskud til Super Bowl-billetten

For tilskuerne, der havde betalt mellem 13.000 og 38.000 kroner pr. billet ville det have været kærkomment at kunne tjene 1.000 dollar pr. sekunder på at fremvise en netadresse under Super Bowl, der stod mellem New York Giants og Baltimore Ravens. Men det blev forpurret efter massivt juridisk pres, specielt fra National Football League (NFL), men også fra medieselskabet CBS, der afviste søgeselskabet PageLab Networks planer. Det skriver Digitoday.

PageLab driver søgetjenesten Subjex.com, og det eneste tilskuerne skulle gøre, var at sørge for at adressen http://www.subjex.com var godt synlig, hver gang kameraerne fejede over tribunene. Internet-selskabet lovede 1.000 dollar i sekundet til den tilskuer, som gav adressen den længste eksponering. PageLab fristede med både kontantudbetaling og aktier i selskabet, men i sidste ende fik ingen af tilskuerne til den amerikanske fodbold-finale altså mulighed for at sikre sig et tilskud til de rådyre billetter.

Mere fra MediaWatch

Koda opponerer mod ny musikpolitik i DR

Nye retningslinjer i DR betyder, at kommercielt udgivet musik som udgangspunkt ikke længere skal bruges i programmer. Men public service-stationen bør have fokus på andet end katalog-musikken, mener Kodas adm. direktør.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs