MediaWatch

Yahoo-chef tror på Internet-reklamer

Det mener Tim Koogle, der er chairman and chief executive for Yahoo! - verdens bedst kendte Internet mærkevare. Koogle fremførte sine synspunkter vedrørende det fremtidige globale reklamemarked under sit ophold som delegeret ved World Economic Forum i Davos, skriver Financial Times.

Yahoo-formanden Koogle tillid til det fremtidige Internet-reklame marked kommer ovenpå, at mange Internet-virksomheder har nedjusteret deres forventninger til Internet-sitenes reklameomsætning. Yahoo Europe forudsiger en vækst i reklameomsætningen i Europa på kun 20 procent i indeværende år, sammenlignet med en vækst på 90 procent forrige år.

Ifølge Koogle spiller reklamer en central rolle på Internettet. Spørgsmålet er, om Internet-virksomhederne i tilstrækkelig høj grad formår at øge deres besøgsantal, så de kan tiltrække annoncørerne. Koogle forudser desuden, at der nok også nok skal forblive muligt for de mindre veldrevne niche-portaler, at hente omsætning hjem via udlejning af annoncepladser.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Pluto TV lancerer første danske kanal

Pixel.tv har i 15 år eksisteret selvstændigt på nettet, men får nu egen tv-kanal hos det Paramount Global-ejede Pluto TV. Det er led i den annoncefinansierede streamingtjenestes strategi om at udbyde mere lokalt indhold.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs