Yahoo-chef tror på Internet-reklamer

MediaWatch

Det mener Tim Koogle, der er chairman and chief executive for Yahoo! - verdens bedst kendte Internet mærkevare. Koogle fremførte sine synspunkter vedrørende det fremtidige globale reklamemarked under sit ophold som delegeret ved World Economic Forum i Davos, skriver Financial Times.

Yahoo-formanden Koogle tillid til det fremtidige Internet-reklame marked kommer ovenpå, at mange Internet-virksomheder har nedjusteret deres forventninger til Internet-sitenes reklameomsætning. Yahoo Europe forudsiger en vækst i reklameomsætningen i Europa på kun 20 procent i indeværende år, sammenlignet med en vækst på 90 procent forrige år.

Ifølge Koogle spiller reklamer en central rolle på Internettet. Spørgsmålet er, om Internet-virksomhederne i tilstrækkelig høj grad formår at øge deres besøgsantal, så de kan tiltrække annoncørerne. Koogle forudser desuden, at der nok også nok skal forblive muligt for de mindre veldrevne niche-portaler, at hente omsætning hjem via udlejning af annoncepladser.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også