Ellers var det de mere underholdende domæner, som fik glæde af jule-interessen. Windowsmedia med musik og video, Bluemountain med e-julekort samt se og hør online oplevede en kraftig fremgang i tidsforbruget.
Vindenhund var en af højdespringerne i december, ikke mindst pga. en lovet million udtrækning. TV2 opnåede en bemærkelsesværdig kombination af vækst i nettodækning kombineret med vækst i tidsforbruget.
Det var især Pyrus julekalenderen, som trak seerne fra TV'et til web'en. Også opasia's julekalender gav et højere tidsforbrug i forhold til tidligere måneder.
At det var en julemåned vidner qxl.com om. Priserne på juleindkøbet skulle optimeres baseret på online kontrol af gavemulighederne.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.