MediaWatch

SOL satser nordisk

Thomas Gudbjerg, administrerende direktør i SOL Danmark per 1. januar 2001, mener, at SOL lige nu skal koncentrere sig om det nordiske marked og ikke tænke så meget på ekspandere til resten af Europa. Thomas Gudbjerg peger i den forbindelse på, at Norden efter hans opfattelse er et tilstrækkeligt stort marked til, at der kan opnås lønsomhed og siger endvidere, at andre virksomheder har Norden som deres primære kommercielle marked, herunder mediekoncernen Schibsted.

Samtidig har SOL-koncernen det som en erklæret målsætning at være størst på de markeder, som selskabet befinder sig på. I dansk henseende er det ensbetydende med, at SOL skal forsøge at gøre Jubii rangen stridig som landets største portal. Det vil Thomas Gudbjerg forsøge ved at arbejde målrettet på at gøre SOL Danmark mest relevant for de danske internet-brugere.

-Vi arbejder i den forbindelse på at gøre SOL til en multi access portal, hvilket betyder, at vi skal have så mange relevante indgange som muligt til vores univers. Muligheden for udviklingen af personlige services ligger således i kerneområdet for SOL's videre udvikling, siger Thomas Gudbjerg.

Læs hele artiklen om SOL's mål og ambitioner i nyhedsbrevet Mediawatch, som udkommer i dag fredag den 26. januar 2001.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs