MediaWatch

Metropol køber andel i Auto Danmark

Auto Danmark har specialiseret sig i at udvikle hjemmesider til bilforhandlere, samt producere bilannoncer til nettet. Det nyetablerede tætte samarbejde er en konsekvens af virksomhedernes fælles interesser i udviklingen af bilannoncer og andre muligheder for bilforhandlere på nettet. Metropol Online og Auto Danmark supplerer hinandens forretningsområder, og yder tilsammen forhandlere i hele landet en professionel tilgang til Internettet.

Lasse Bolander, der er administrerende direktør i Metropol Online udtaler i en kommentar til overtagelsen:

- BilZonen skal være Danmarks førende annoncemarked for køb og salg af brugte biler på nettet. Et af vores væsentligste succeskriterier består i at skabe resultater for vores annoncører. Samarbejdet med Auto Danmark betyder, at vi nu også kan hjælpe vores kunder med rådgivning og udformning af hjemmesider.

Et fremtidsrettet perspektiv i samarbejdet mellem Auto Danmark og Metropol Online er udviklingen af systemer, der kan levere annoncer direkte fra de webbaserede systemer til trykning i aviserne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs