MediaWatch

MTV indtager igen Japan

Viacom datterselskabet MTV Networks lancerede i denne måned dets japansk-sprogede TV-station, MTV Japan. Her har MTV en ambition om at øge antallet af abonnenter til TV-stationens programmer fra nuværende 2,8 millioner abonnenter til omkring fem millioner, og det skal ske indenfor de næste 12 måneder.

Strategien herfor er at målrette stationen til de yngre TV-seere ved at producerer programmer som indeholder både japanske og vestlige musikvideor samt et antal lokale programmer.

Teiichi Takenaka, der er president og chief executive officer hos MTV Japan, står også for MTV's japanske Internet operationer, oplyser, at Internet tjenester vil spille en væsentlig rolle for MTV's strategi i Japan. Det gælder ikke mindst den næste generations Internet mobiltelefoner, hvor japanske mobiloperatører som NTT DoCoMo har planer om at udbyde tjenester, der gør det muligt at downloade videofilm til mobiltelefonen.

Introduktionen er MTV's andet forsøg på at indtage det japanske marked. MTV indgik i 1990 en licensaftale med elektronikproducenten Pioneer Corporation, men det samarbejdsforhold ophørte i 1998.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs