MediaWatch

MSN er største online medie

Det er det New York baserede analysefirma AdRelevance, der har stået for undersøgelsen. Ifølge undersøgelsen opnåede Microsoft de største indtægter i december på 180 millioner dollar fra annoncering på portalen. Det er på trods af, at rivalen Yahoo! faktisk havde flere reklamer på webben end MSN. AdRelevance oplyser, at Yahoo! var den Internet Portal, der opnåede den næststørste indtjening i december måned på 118 millioner dollar. Derefter kommer America Online's Netscape Portal, ExciteAtHome's excite.com og søgesitet iWon.com, skriver Reuters.

I december 1999 var det Yahoo!, der opnåede de største indtjening. Dengang lå MSN som nummer to, Netscape lå som nummer syv, mens Excite lå som nummer ni.

MSN's succes med at tiltrække annoncører, i en tid hvor markedet for Internet annoncering ellers er kraftigt på retur, skyldes MSN's evne til at fokusere på en håndfuld store annoncører, der bruger store beløb på annoncering. Det var Amazon.com, der placerede flest annoncer på MSN's website med 3 milliarder annoncevisninger i december.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs