MediaWatch

Microsoft vil ind i virksomhederne

Idag domineres markedet af blandt andet Oracle. Samtidig har Office-pakken, det vigtigste og mest profitable produktområde hos Microsoft, haft en hastigt faldende salgskurve.

Steve Ballmer, øverste chef for Microsoft, siger i den forbindelse, at kampagnen, den hidtil dyreste i koncernens historie, har tre formål:

For det første skal den søge at forstærke billedet af Microsoft som værende et selskab, der leverer software til virksomheder og ikke blot til den personlige computer. For det andet skal kampagnen vise, at det er software, ikke hardware, der er det væsentlige i virksomhedssegmentet. Slutteligt skal kampagnen vise at Microsoft ikke blot sikrer driftsikkerhed, men også hurtighed.

Kampagnen vil indledningsvis køre i USA, hvorefter de internationale Microsoft-kontorer vil få mulighed for at deltage. Dette er dog ifølge Ballmer ikke noget krav.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs