MediaWatch

Microsoft vil ind i virksomhederne

Idag domineres markedet af blandt andet Oracle. Samtidig har Office-pakken, det vigtigste og mest profitable produktområde hos Microsoft, haft en hastigt faldende salgskurve.

Steve Ballmer, øverste chef for Microsoft, siger i den forbindelse, at kampagnen, den hidtil dyreste i koncernens historie, har tre formål:

For det første skal den søge at forstærke billedet af Microsoft som værende et selskab, der leverer software til virksomheder og ikke blot til den personlige computer. For det andet skal kampagnen vise, at det er software, ikke hardware, der er det væsentlige i virksomhedssegmentet. Slutteligt skal kampagnen vise at Microsoft ikke blot sikrer driftsikkerhed, men også hurtighed.

Kampagnen vil indledningsvis køre i USA, hvorefter de internationale Microsoft-kontorer vil få mulighed for at deltage. Dette er dog ifølge Ballmer ikke noget krav.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs