MediaWatch

Julegennembrud for Internettet

Det blev til 14.625.000 timer i alt, viser en ny måling fra analysevirksomheden MMXI. Et julegennembrud for Internettet herhjemme, siger Morten Lambæk Jensen, Country Manager i MMXI. Det var ikke mindst kvinderne, der brugte ekstra tid på Nettet, og så blev de elektroniske julekort det helt store hit.

En stor del af ekstra tiden foran skærmene blev brugt på søgemaskiner (en stigning på 55 procent), underholdning (28 procent stigning) og internethandel (der steg med 25 procent). Internet-tøjhuset Haburi.com blev den mest besøgte online-handel i årets sidste måned. Haburi.com havde besøg af ikke færre end 148.000 hjemmebrugere, en stigning på 53 procent i forhold til november. Den største procentvise fremgang oplevede Fætter BR, der havde en vækst på 203 procent i december.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs