MediaWatch

CoShopper interesse for LetsBuyIt

CoShoppers interesse for LetsBuyIt fik fredag LetsBuyIt's aktiekurs til at springe med 40 procent til 0,42 euro, hvilket til en samlet værdifastsættelse på omkring 7,5 millioner euro, skriver Reuters. Ifølge CoShoppers Chief Executive Frode Lervik er der etableret kontakt mellem de to selskaber, og CoShopper overvejer at købe dele af det Frankfurt-noterede LetsBuyIt's kundebase og aktiviteter i visse lande.

Frode Lervik anslår at LetsBuyIt har omkring 100.000 aktive kunder, som hver er maksimalt 50 dollar værd, hvilket svarer til at kundebasen i alt er omkring fem millioner dollar værd. Det officielle kundeantal for LetsBuyIt er en million.

I onsdags oplyste den fransk-baserede detailbutik på Internettet, Dealpartners, at de var i forhandlinger med LetsBuyIt om en mulig alliance eller joint venture.

CoChopper har aktiviteter i Norge, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrig, Portugal, Spanien og Brasilien. Ifølge selskabet selv havde de forrige september en månedsomsætning på 400.000 dollar, og siden da er volumen vokset. CoShopper har angiveligt 250.000 medlemmer.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Pluto TV udfordrer streamingmarkedet med gratis indhold

Efter et milliardopkøb i 2019 er det gået stærkt for Pluto TV, der for ni år siden blev skabt i et ”snusket varehus” i Los Angeles. Nu har den gratis streamingtjeneste gjort indtog i Norden. Partnerskab med Viaplay giver store forventninger allerede på kort sigt.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs