MediaWatch

Satellitkanaler som reklame

Konstellationen af restriktioner og ændring i medieplanerne kan bringe de mindre satellitkanaler frem i forreste linje. Kanalerne har indtil nu ikke imponeret med hensyn til seerandelen.

År 2000 så ankomsten af flere nye kanaler. I foråret kom således TV Danmark 1 og i efteråret kom TV 2's nye kanal TV 2 Zulu. Dermed er status en total på otte kanaler, hvortil kommer en lang række der er danske eller med danske undertekster.

Et gennemgående træk for de satellitkanaler, der er interessante set med kommercielle øjne, er, at de henvender sig til en snæver målgruppe, og spørgsmålet er derfor, om disse klarer sig godt eller skidt i deres primære målgruppe.

Meget tyder på, at især børnekanalerne vil dominere i løbet af året.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs