MediaWatch

Stor satsning på e-bøger

Barnes & Noble har således netop offentliggjort, at virksomheden har etableret en ny division ved navn Barnes & Noble Digital, som alene skal producere og sælge e-bøger. Med det nye initiativ tager Barnes & Noble et stort skridt ind i den digitale bogverden, hvor udbredelsen af e-bøger af flere analysevirksomheder spås en kraftig vækst inden for de kommende år, skriver New York Times.

Etableringen af den nye digitale division betragtes af flere analytikere som Barnes & Noble's hidtil mest ambitiøse kommercielle tiltag. Blandt andet vurderes det nye initiativ at ville skabe stor konkurrence i forhold til de traditionelle forlag i USA, hvoraf mange er begyndt at arbejde med salg af e-bøger. For eksempel vil Barnes & Noble kun tage mellem seks og otte dollar for en lang række af deres e-bøger, hvilket er et langt lavere prisniveau, end man hidtil har set for e-bøger fra de traditionelle forlag.

-Initiativet er et slag i ansigtet på de traditionelle forlag, som alle bør være bekymret. Der er ingen tvivl om, at Barnes & Noble satser på at blive stor spiller på markedet for e-bøger, hvis da ikke den største, lyder det blandt andet fra det amerikanske nyhedsbrev Subtext.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs