MediaWatch

Flere afskedigelser hos 24/7

Online marketingfirmaet 24/7 oplyser, at de ikke når de resultater, som firmaet havde forventet for fjerde kvartal. Det skyldes udeblivelsen af en forventet stigning i annonceringen i forbindelse med julen, skriver Mediapost.

24/7 oplyser, at indtjeningen kommer til at ligge mellem 43 og 45 millioner dollar og ikke som først forventet, for fjerde kvartal, på mellem 48 og 55 millioner dollar. CEO David Moore, fra 24/7 forventer, at markedet for onlineannoncering vil vokse med 50 procent i 2001.

24/7 har planer om afskedigelse af 100 medarbejdere og har dermed afskediget 300 ansatte inden for de sidste to måneder.

Doubleclick offentliggjorde tidligere på måneden, at selskabet forventer et fald i indtjeningen for fjerde kvartal på mellem 8 og 10 procent. Doubleclick oplyste efterfølgende, at selskabet ville afskedigede mellem 150 og 170 ansatte.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs