MediaWatch

eBay lancerer TV-kampagne

Indtil videre har eBay primært markedsført sig via mund-til-mund metoden, men firmaet har vurderet, at tiden nu er kommet til at forsøge at udbrede kendskabet til auktionen til det bredere marked, oplyser talsmand Kevin Pursglove ifølge Reuters. Kampagnen skal trække nye kunder til Internet-auktionen for at rette op på de negative forventninger, som eBay ligesom den øvrige dotcom branche for tiden lider under.

Lanceringen af TV-kampagnen er skelsættende for eBay, som det er lykkes at blive et af de mest kendte navne indenfor Internet branchen, uden at det har kostet gigantsummer til markedsføring. Ifølge Pursglove har eBay's tidligere markedsføring bestået i eksponeringer af et fælles TV-spot i samarbejde med kreditkort-selskabet Visa, radioreklamer samt en mindre reklamekampagne i udvalgte magasiner.

Derudover har eBay fået en del opmærksomhed gennem online marketingaftaler med partnere som America Online og Netscape, som har bidraget til at tiltrække nye kunder på eBays auktionssite.

eBay aktien blev onsdag handlet til 34-1/4 dollar på børsen, sammenlignet med årets højeste kurs på 127-1/2 dollar.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs