MediaWatch

Annoncør: husk det grå segment

Det hurtigst voksende segment i USA er det såkaldte grå segment bestående af indbyggere på 65 år og derover. Der er i dag 35 millioner amerikanere i denne aldersgruppe svarende til 13 procent af den amerikanske befolkning. Til sammenligning udgjorde kun 4 procent indbyggere på 65 år og derover i 1900, skriver Media Post.

Det grå segment er også velhavende. Ifølge en undersøgelse udført af U.S. Federal Reserve, står det grå segment for 29 procent af den samlede husstandsindkomst i USA svarende til et beløb på 8,42 trillioner dollar. Den ældre befolkning forventes i fremtiden at eksplodere blandt andet fordi amerikanerne lever længere og fordi den forventede levealder er steget til 77 år. Undersøgelsen viser også, at flere af de ældre stadig er aktive på arbejdsmarkedet og er blevet mere veluddannet.

Emner som sygeforsikring og social sikring, der vedkommer ældre, udgør en stor del af den politiske debat i USA, mens annoncører, TV programplanlægning og anden markedsføring hidtil totalt har overset den voksende pengestærke aldersgruppe.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs