Ifølge Bluelight.com er det julerelaterede salg således steget 1060 procent i forhold til i fjor, da K-Mart drev sitet under navnet K-Mart.com. Selskabet har dog endnu ikke frigivet salgstallene, skriver Reuters.
Mark Goldstein, administrerende direktør for Bluelight.com, siger, at man er særdeles tilfreds med årets afslutning. Han angiver et godt handelsklima som baggrunden for den store stigning.
Bluelight.com siger endvidere, at den typiske handlende er en gift kvinde i midten eller slutningen af 30'erne med mindst et barn. Til sammenligning er den typiske K-Mart handlende en kvinde i midten af 40'erne. En undersøgelse foretaget af analyseselskabet Scarborough Research fastslår, at den typiske online-handlende er gifte mænd mellem 18 og 34 år.
Ligesom sit "brick-and-mortar" modstykke har Bluelight's tiltag som fri levering været med til at øge salget betragteligt. Især en promovering i tidsrummet fra den 13. til den 21. december, der traditionelt set er en sløv periode, har vist sig effektiv.
Bluelight.com har ligeledes set en stigning i trafikken på sit site i forbindelse med julehandlen, der løb fra den 30. oktober til og med den 21. december. Tallet er angivet til mere end 7,1 millioner unikke besøgende.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.