MediaWatch

1klik.dk får kapitalindsprøjtning

www.1klik.dk Det er navnet på Danmarks nye store Internetportal, der på rekordtid har fået tag i Familien Danmark, og som med en betydelig kapitalindsprøjtning nu får økonomisk mulighed for at realisere sit næste store mål: At placere sig blandt de fem mest benyttede Internet-portaler i Danmark.
Det er to danske investorer, der netop har skudt de mange penge i portalen, som drives af selskabet 1klik A/S i Viborg: Lærerstandens Brandforsikring G/S (LB), der hidtil har koncentreret sine betydelige IT-investeringer uden for landets grænser. Og den viborgensiske direktør Kim Krull Jørgensen, som fra starten har været involveret i udviklingen af portalen, der senest skabte opmærksomhed ved - som den første portal i verden - at sende en fødsel direkte på nettet.

- Vi har valgt at investere i 1klik.dk A/S af strategiske årsager. Selskabet har udviklet en unik portal-teknologi med en høj grad af integration mellem de enkelte komponenter. Herudover har 1klik.dk A/S en betydelig kompetence m.h.t. drift af portaler og udvikling af software til brug for portaler, siger adm. direktør i Lærerstandens Brandforsikring, Svend Emil Nielsen, der er valgt til formand for bestyrelsen i 1klik.dk A/S.

I forvejen har Lærerstandens Brandforsikring investeret i flere innovative teknologi-selskaber, bl.a. i USA. Her er LB således limited partner i Ventana Technology Gateway Partnership og derigennem medejer af 10 selskaber inden for både hardware- og software-området.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs