MediaWatch

Portalerne mest besøgte i Danmark

90 procent af disse besøgte mindst én portal, som således bruges af hele 20 procent af alle danske hjemmebrugere end den næste kategori på listen, Tjenester/Services, som bl.a. dækker over gratis e-mail og download services.

De fem mest besøgte portaler har tilsammen en nettodækning på 82,5 procent (1,6 millioner unikke besøgende). Den mest besøgte portal var JUBII.DK med en nettodækning på 56,9 procent efterfulgt af MSN.COM og YAHOO.COM med nettodækning på hendholdsvis 44,8 procent og 33,2 procent. De to sidste på top 5 var OPASIA.DK og SOL.DK med henholdsvis 29,7 procent og 27,6 procent. Tallene viser, at portalernes mission om at tiltrække en stor gruppe Internetbrugere ved hjælp en bred vifte af services/ydelser er lykkedes ganske pænt.

Portalerne ligger som samlet kategori flot med et gennemsnitligt tidsforbrug på godt halvanden time i november måned.

Mest tid anvendes dog på kategorien applikationer med knap to timer, efterfulgt af portalerne og de såkaldte communities (chat- og kontaktservices) med godt 70 minutter. Øvrige ”tidsrøvere” med godt en times månedligt forbrug, er henholdsvis erotik- og business/finans kategorierne (bl.a. online banker).

I gennemsnit anvendte hjemmebrugerne i alt 10,9 dage på onlinebrug og lidt over 6,5 timer.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs