MediaWatch

Online-forhandlere højner servicen

I forsøget på at undgå sidste års problemer med overskredne leverancer, sitre-nedbrud og sløv kundeservice har de amerikanske online-forhandlere, brugt millioner af dollar i løbet af året på at forbedre deres forretning, for at kunne tilbyde kunderne den rette vare til den rette pris og den rette service, skriver Associated Press.

Catl Rosendorf, vicepræsident hos Barnes & Noble.com, siger i den forbindelse, at hans selskab i løbet af 2000, på baggrund af markedsresearch og kundefeedback, har foretaget en række ændringer i måden at anskue salget på. Konklusionen synes at være entydig: gør købet nemt og simpelt.

I løbet af den kommende uge vil det stå klart, hvor godt online-forhandlerne har klaret sig i år. I særdeleshed hvordan disse har formået at tackle de kunder, der køber ind i elvte time.

Ifølge Internet research selskabet Keynote Systems klarer de største sites sig væsentligt bedre i år end i fjor. Således ligger den gennemsnitlige download-tid på 3.32 sekunder.

Forhandlerne har i bestræbelserne på at gøre handlen bedre end sidste år foretaget forbedringer i alle faser af ordreprocessen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs