MediaWatch

Målrettet kommunikation en mangelvare

Dermed lever kommunikationen fra de danske børsnoterede virksomheder ikke op til de internationale investorers forventninger. Det er konklusionen på en analyse foretaget af den danske rådgivningsvirksomhed Intellecta Kaunsel. Undersøgelsen viser, at de danske børsnoterede virksomheder har langt igen, hvis de skal levere investor-kommunikation, som er på niveau med de bedste udenlandske virksomheder.

Ifølge kommunikationsrådgiver Lars Sandstrøm fra Intellecta Kaunsel har de store, danske virksomheders Investor Relations sites generelt et ret højt niveau og kun få falder helt igennem. Men når det gælder muligheden for at anvende nettet til målrettet, skræddersyet information, kan kun få virksomheder være med.

-Mange af KFX og KVX virksomhederne har jo et udtalt ønske om at kunne tiltrække udenlandske investorer. Her kan Investor Relations siderne i en mere internationaliseret og individualiseret form været et oplagt markedsføringsværktøj, siger Lars Sandstrøm.

Ifølge undersøgelsen har GN Store Nord Danmarks bedste Investor Relations site efterfulgt af Danisco, Group 4 Falck og i-data.

Læs hele artiklen om Investor Relations Management i nyhedsbrevet Mediawatch, som udkommer i dag.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs