MediaWatch

Amazon.com største online annoncør

E-handels mastodonten Amazon.com ligger øverst på listen over de ti største online annoncører inden for de sidste ni uger i USA. Virksomheden kører flest onlinereklamer inden for detailhandlen og inden for reklamer med juletema. Det vurderes, at disse reklamer har resulteret i over en halv milliard visninger hver uge siden oktober. Det viser en rapport fra analysebureauet AdRelevance, skriver Media Post.

Amazon.com vil udnytte den brandeffekt, de har opbygget i indeværende år og satser nu på at føre en mere direct marketing strategi i deres online annoncering i forbindelse med julen. 70 procent af firmaets onlinereklamer lover gratis levering ved køb hos Amazon.com. Udover at styre sin marketingsstrategi væk fra branding reklamer over til direct marketing reklamer i julesæsonen, ser det nu ud til, at Amazon.com har fået mere pondus i deres direct marketing reklamer med 4 millioner visninger per direct marketing reklame sammenlignet med 750,000 visninger per branding reklame.

Sidste år blev antallet af visninger af Amazon.com's onlinereklamer reduceret tæt op til jul. Der er ifølge AdRelevance ingen grund til at tro, at det samme vil ske i år. Sidste jul lå Wingspanbank.com øverst på top ti listen over visninger, mens Amazon.com kun lå som nummer fem.

Amazon.com er således den største annoncør på fire af de fem populære sites firmaet annoncerer på, nemlig MSN, AOL, Netscape og Juno.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs