MediaWatch

Dotcom krise rammer ikke IBM

Til trods for at der er tegn på svigtende efterspørgslen efter udstyr fra den øvrige teknologisektor, så går det fint med IBMs salg af de mainframes og lagersystemer, som spille en betydelig rolle for hardware-leverandørens planer om at øge vækstraten.

Ifølge IBMs president, Sam Palmisano, er der fortsat stor efterspørgsel efter udstyr til at håndtere e-commerce applikationer, til trods for den generelle krise blandt dotcom virksomheder, skriver Financial Times. Der er øjensynligt ikke noget, der tyder på, at traditionelle virksomheder viser nogen tilbageholdenhed med at investere i den ny teknologi, som skal bringe dele af de fysiske virksomheders forretningsområder online, mener Sam Palmisano.

IBM har indtil videre ikke som den øvrige teknologisektor fremsat advarsler om faldende forventninger til fremtiden, og Palmisano afviser at kommentere den del af sagen. IBMs forventninger er angiveligt mere rettet mod interne problemer end eksterne. Selv under den seneste tids boomende teknologimarked, har IBM gang på gang skuffet markedet med hensyn til indtjeningsevne og omsætning, hvilket har stillet spørgsmål ved, om selskabet bliver ordentlig ledet.

Palmisano antyder dog, at det i forbindelse med lanceringen af IBMs nye lagnings- og mainframe produkter ser ud til at IBM er ved igen at være på rette køl. Oprindeligt var planen, at IBM først ville lancere de nye produkter i midten af næste år, men virksomheden har formået at fremskynde lanceringen til nu.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs