MediaWatch

Dotcom krise rammer ikke IBM

Til trods for at der er tegn på svigtende efterspørgslen efter udstyr fra den øvrige teknologisektor, så går det fint med IBMs salg af de mainframes og lagersystemer, som spille en betydelig rolle for hardware-leverandørens planer om at øge vækstraten.

Ifølge IBMs president, Sam Palmisano, er der fortsat stor efterspørgsel efter udstyr til at håndtere e-commerce applikationer, til trods for den generelle krise blandt dotcom virksomheder, skriver Financial Times. Der er øjensynligt ikke noget, der tyder på, at traditionelle virksomheder viser nogen tilbageholdenhed med at investere i den ny teknologi, som skal bringe dele af de fysiske virksomheders forretningsområder online, mener Sam Palmisano.

IBM har indtil videre ikke som den øvrige teknologisektor fremsat advarsler om faldende forventninger til fremtiden, og Palmisano afviser at kommentere den del af sagen. IBMs forventninger er angiveligt mere rettet mod interne problemer end eksterne. Selv under den seneste tids boomende teknologimarked, har IBM gang på gang skuffet markedet med hensyn til indtjeningsevne og omsætning, hvilket har stillet spørgsmål ved, om selskabet bliver ordentlig ledet.

Palmisano antyder dog, at det i forbindelse med lanceringen af IBMs nye lagnings- og mainframe produkter ser ud til at IBM er ved igen at være på rette køl. Oprindeligt var planen, at IBM først ville lancere de nye produkter i midten af næste år, men virksomheden har formået at fremskynde lanceringen til nu.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs