MediaWatch

Fremgang for AOL

Godt hjulpet af den nye America Online tjeneste AOL version 6.0, som blev lanceret i oktober måned i år, har America Online inden for de syv sidste uger fået en million nye medlemmer. Alene i år er medlemstallet steget med næsten 27 procent fra 20,5 millioner medlemmer, skriver Reuters.

America Online oplyser, at selskabet fortsat vil satse stærkt på at øge medlemstallet, pleje de eksisterende medlemmers interesser, brugsfrekvens og handel via tjenesten. - ikke mindst i den kommende juleferie. Tæt på 17 millioner AOL-medlemmer, hvilket er Internettets største samlede købergruppe, handler jævnligt online, oplyser America Online.

AOLs president for Interactive Services, Barry Schuler, forventer, at den nye AOL 6.0 vil bidrage til at give forbrugerne en yderligere anledning til at logge ind på AOLs tjenester.

Den amerikanske konkurrencestyrelse, Federal Trade Commission, forventes torsdag endeligt at beslutte hvorvidt man vil godkende AOLs igangværende fusion med mediegiganten Time Warner.

AOLs aktiekurs lukkede efter tirsdagens handel på New York børsen til en kurs på 48,65 dollar. Den laveste kurs indenfor de seneste 52 uger var på 37,25 dollar i oktober. For omkring et år siden, lå kursen på 95,63 dollar.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs