MediaWatch

TV taber - radio vinder

Det viser den årlige store undersøgelse af annoncørernes forventninger, der udføres af Vilstrup for Danske Reklamebureauers Brancheforening.

- TVs omsætningsstigning bliver mindre end inflationen til næste år, og det er reelt et fald. Jeg tror, der er to årsager der spiller ind: TV er meget konjunkturfølsomt, og når konjunkturerne ikke stiger, så rammes TV med det samme. Desuden har mange af de store annoncører oplevet, at TV var udsolgt i store dele af 2000. Det er derfor ikke så underligt, at de søger andre veje, siger TV-director Mikael Ostenfeld, Initiative Universal, til mediawatch.dk.

Til gengæld ser det ud til, at kommerciel radio står overfor et meget lukrativt år, viser analysen. Annoncørernes vilje til at investere i mediet skyldes forbedret dokumentation og en stigende lytterandel til kommerciel radio.

Vilstrups analyse er foretaget blandt 1300 annoncører.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs