MediaWatch

Seerrekorder til Robinson

TV3 tiltrak en kommerciel seerandel blandt de 15-50-årige på 52,1 procent.Robinsons finaleaften på TV3 indbragte stationen flere seerrekorder. Finaleafsnittet blev set af 1.238.000 seere og slog sidste års finale, der havde 1.229.000 seere.

Den direkte kåring af vinderen, hvor 40.000 danskere med endetallet 0 stemte via telefon, havde i alt 1.319.000 seere, mens Robinson-resumeet røg helt op på 1362.000.

Kåringen nåede det højeste antal seere klokken 22:01, hvor i alt 1.453.000 seere fulgte med.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs