MediaWatch

DR opruster med erhvervsnyheder

I første omgang sker det på radio og Internet, og senere vil DR også skrue op for erhvervs-stoffet på tv. Allerede fra nytår vil lyttere kunne høre et nyt halvtimes morgenmagasin på P1 om erhverv, økonomi og politik, skriver dagbladet Børsen.

Ifølge DR's nyhedsdirektør, Lisbeth Knudsen, satser DR på en klar udvidelse inden for det område. Hun mener, at der er en stadig bredere del af den danske befolkning, som synes, det er sjovt at følge med på det erhvervsøkonomiske område. Hun henviser til en undersøgelse, der viser, at folk i stigende omfang interesserer sig for, hvordan deres pensionsopsparing forløber.

Lisbeth Knudsen peger også på, at det at investere i en aktie har en langt større bredde nu, end det havde for bare to år siden, og derfor mener hun, at DR, som public service-virksomhed, skal kunne tilbyde noget på det område.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs