MediaWatch

bol.com rykker ind i land nr. 11

Det sker gennem en joint venture mellem bog-, musik- og underholdningsgiganten Bertelsmann og italienske Mondadori, der regnes for en af Europas største forlagsvirksomheder. Dermed er Italien det 11. land i Europa, hvor bol.com AG siden starten i februar 1999 har åbnet netbutikker.
Ambitionerne fejler ikke noget. Globalt er det bol.com's mål at blive den førende medie- og underholdningsbutik på Internettet. På den danske del af bol.com har der siden september været adgang til et par millioner bøger i alle genrer på fem forskellige sprog: dansk, svensk, finsk, norsk, engelsk/amerikansk.

bol.com er et datterselskab af den verdensomspændende tyske bog-, musik- og underholdningskoncern Bertelsmann.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs