MediaWatch

bol.com rykker ind i land nr. 11

Det sker gennem en joint venture mellem bog-, musik- og underholdningsgiganten Bertelsmann og italienske Mondadori, der regnes for en af Europas største forlagsvirksomheder. Dermed er Italien det 11. land i Europa, hvor bol.com AG siden starten i februar 1999 har åbnet netbutikker.
Ambitionerne fejler ikke noget. Globalt er det bol.com's mål at blive den førende medie- og underholdningsbutik på Internettet. På den danske del af bol.com har der siden september været adgang til et par millioner bøger i alle genrer på fem forskellige sprog: dansk, svensk, finsk, norsk, engelsk/amerikansk.

bol.com er et datterselskab af den verdensomspændende tyske bog-, musik- og underholdningskoncern Bertelsmann.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs