MediaWatch

DoubleClick afskediger 150

DoubleClick, verdens førende Internet annonce netværk, har inden for de seneste par år haft en kraftig vækst i antallet af medarbejdere. Måske har væksten været lidt for hurtig.

I hvert fald afskediges nu 150 ud af cirka 2000 medarbejdere, hvilket svarer til cirka 8 procent af den samlede medarbejderstab. Nedskæringerne vil ramme alle divisioner i selskabet, skriver adage.com.

DoubleClick betragter ikke selv afskedigelserne som dramatiske men henholder sig til, at selskabet altid har holdt et højt produktionsniveau - og dermed et højt medarbejderantal - med henblik på at være førende på markedet.

DoubleClick opfatter derfor afskedigelserne som et led i en rationaliseringsplan for at stå sig så godt som muligt på markedet i 2001. Så sent som i oktober afskedigede DoubleClick i øvrigt cirka 50 personer i forbindelse med opkøbet af virksomheden Abacus.

Ifølge adage.com rammer følgerne af dot.com krisen alle Internet annonce netværk. For eksempel annoncerede et andet større annonce netværk, 24/7, for nylig, at 200 medarbejdere skulle afskediges.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs