MediaWatch

Flat rate har ingen fremtid

Dermed kan udbredelsen af de hurtige DSL og ADSL bredbåndsforbindelser til Internet blive sat i stå, skriver dagbladet Børsen.

Introduktionen af det hurtige Internet er i længere tid blevet forbundet med den såkaldte flat rate-politik, der skulle være den store åbenbaring i forbruget af hurtigt Internet i Danmark. Ifølge den administrerende direktør for internetudbyderen World Online i Danmark, Svend-Erik Jensen, vil vi se en flat rate-mode på DSL-produkterne, men i kombination med at der bliver lagt et maksimum på forbruget.

Svenske Telia har adskillige gange også været ude med meldinger om, at flat rate-politikken ikke har en fremtid. Henrik Clausen, administrerende direktør i Cybercity, siger til Børsen, at Cybercity er nød til at forholde sig til de forbrugsmønstre, der udvikler sig, og netop derfor vil han ikke udelukke, at der fremover kommer "en eller anden kombination mellem en fast pris og et loft."

Deutsche Telekoms internetselskab T-Online i Tyskland har netop sat en stopper for sit flat rate-produkt på det tyske marked.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs