MediaWatch

Jubii fortsætter som Jubii

I september måned blev Jubii opkøbt af den europæiske Internet gigant Lycos Europe. Det samme gjorde den store svenske portalvirksomhed Spray Networks. Nu har Lycos besluttet, at de nordiske stor-portaler skal bevares under deres hidtidige navn og varemærke, skriver nettavisen.no.

Dermed er strategien blevet lagt fra Lycos med hensyn til, hvordan virksomheden ønsker at udbygge stillingen som en af Europa's største portal-koncerner. Der skal således ifølge nettavisen.no fokuseres på de stærkeste portaler i de enkelte lande i stedet for at samordne mærkenavnene Lycos og Spray. Det skyldes, at Lycos vurderer, at denne strategi vil være mere succesfuld, end hvis et samlet varemærke skulle indføres for hele Europa.

Til mediawatch siger marketingdirektør Martin Thorborg, Jubii, at det rent faktisk kun er Jubii og Spray som har fået lov til at beholde deres nationale varemærker. En række af de øvrige europæiske virksomheder, som er blevet opkøbt af Lycos har således ikke beholdt deres egne varemærker. Af samme grund er Jubii særligt glade for at kunne bevare sin danske identitet.

Lycos har været på besøg hos os og har set vores tal, hvorefter vi har fået at vide, at vi kan fortsætte under Jubii-navnet. Det er vi selvfølgelig hamrende stolte af, lyder det fra Martin Thorborg.

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs