MediaWatch

Jubii fortsætter som Jubii

I september måned blev Jubii opkøbt af den europæiske Internet gigant Lycos Europe. Det samme gjorde den store svenske portalvirksomhed Spray Networks. Nu har Lycos besluttet, at de nordiske stor-portaler skal bevares under deres hidtidige navn og varemærke, skriver nettavisen.no.

Dermed er strategien blevet lagt fra Lycos med hensyn til, hvordan virksomheden ønsker at udbygge stillingen som en af Europa's største portal-koncerner. Der skal således ifølge nettavisen.no fokuseres på de stærkeste portaler i de enkelte lande i stedet for at samordne mærkenavnene Lycos og Spray. Det skyldes, at Lycos vurderer, at denne strategi vil være mere succesfuld, end hvis et samlet varemærke skulle indføres for hele Europa.

Til mediawatch siger marketingdirektør Martin Thorborg, Jubii, at det rent faktisk kun er Jubii og Spray som har fået lov til at beholde deres nationale varemærker. En række af de øvrige europæiske virksomheder, som er blevet opkøbt af Lycos har således ikke beholdt deres egne varemærker. Af samme grund er Jubii særligt glade for at kunne bevare sin danske identitet.

Lycos har været på besøg hos os og har set vores tal, hvorefter vi har fået at vide, at vi kan fortsætte under Jubii-navnet. Det er vi selvfølgelig hamrende stolte af, lyder det fra Martin Thorborg.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs