MediaWatch

Online shopping adfærd i USA

Undersøgelse over shopping adfærd i USA viser, at selv om forbrugerne vindusshopper på Internettet foretrækker de at købe produkterne i traditionelle butikker. Det skriver Media Post.

Ifølge undersøgelsen, der er udført af analysefirmaet Opinion Research Corporation International, karakteriserer 21 procent af respondenterne deres online shopping adfærd ved, at de researcher online, men køber lokalt i fysiske butikker. 65 procent nøjes med både at lede efter information og købe i deres lokale butikker, mens 56 procent bruger Internettet til at sammenligne priser.

46 procent går på nettet for at sammenligne mærker og modeller, mens 44 procent surfer for at finde helt specifikke gaver. Antallet af forbrugere, som både leder efter information og køber online, ligger kun på fem procent.

Undersøgelsen viser også, at det primært er kvinder, der surfer på nettet for at finde specifikke gaver, men samtidig er kvinderne også mest tilbøjelige til at søge information og købe produkter i traditionelle butikker.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs