MediaWatch

Online shopping adfærd i USA

Undersøgelse over shopping adfærd i USA viser, at selv om forbrugerne vindusshopper på Internettet foretrækker de at købe produkterne i traditionelle butikker. Det skriver Media Post.

Ifølge undersøgelsen, der er udført af analysefirmaet Opinion Research Corporation International, karakteriserer 21 procent af respondenterne deres online shopping adfærd ved, at de researcher online, men køber lokalt i fysiske butikker. 65 procent nøjes med både at lede efter information og købe i deres lokale butikker, mens 56 procent bruger Internettet til at sammenligne priser.

46 procent går på nettet for at sammenligne mærker og modeller, mens 44 procent surfer for at finde helt specifikke gaver. Antallet af forbrugere, som både leder efter information og køber online, ligger kun på fem procent.

Undersøgelsen viser også, at det primært er kvinder, der surfer på nettet for at finde specifikke gaver, men samtidig er kvinderne også mest tilbøjelige til at søge information og købe produkter i traditionelle butikker.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs