MediaWatch

Petsmart.com udskyder børsnotering

Selskabet, der indgav sit børsprospekt i februar måned, har søgt om optagelse på Nasdaq-indekset, men på grund af ugunstige markedsbetingelser har selskabet foreløbigt valgt at udskyde noteringen. Selskabet ønsker ikke at oplyse, hvor mange aktier det vil udbyde og heller ikke en decideret prisramme for noteringen, skriver Reuters.

Petsmart har i de seneste uger advaret om, at dets indeværende kvartalsregnskab, der sluttede den 29 oktober, ville ende med lavere end forventet indtjening.

Selskabet har tidligere i denne måned ligeledes meddelt, at det ville øge sin andel i internetselskabet fra beskedne 48 procent til 81 procent, samt skyde godt 30 millioner dollar ind i sin website.

Online dyrebutikkerne har med lukningen af Pets.com samt Petopia.com's opsigelse af 60 procent af medarbejderstaben, oplevet en veritabel decimering på det seneste. Petsmart driver udover sit website og en katalogforretning 525 superstores i USA og Canada.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs