MediaWatch

Nye tider for bannerannoncering

Bannere driver handlinger frem hos brugerne - ikke kun når der klikkes, men også når der alene ses på bannerne. Blot forlænges brugernes reaktionstid fra minutter til dage. Dermed understøttes tankegangen om, at bannerannoncer har en generel branding-effekt, selvom der ikke klikkes på annoncerne. Det viser nye analyser fra USA.

Oplysningerne stammer blandt andet fra Online Advertising Report, som er udarbejdet af analysevirksomheden Engage AdKnowledge. Af rapporten fremgår det blandt andet, at 34 procent af de personer, som kun observerer en bannerannonce, reagerer på annoncen ved at købe varer eller søge yderligere information hos annoncøren efter 1-7 dage. 38 procent reagerer inden for 8-30 dage.

Adm. direktør for CIA Interactive, Tom Bang Hansen, kommenterer undersøgelsen ved at pege på, at især branding-værdien af bannerreklamer er et område, som medierne ikke har været gode nok til at dokumentere. -Hvis branding værdien står mål med omkostningerne for at vise reklamen, så ser jeg et uudnyttet potentiale i bannerreklamen, udtaler han.

Læs hele artiklen i nyhedsbrevet Mediawatch, som udkommer fredag den 1. december.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs