MediaWatch

Amerikanske firmaer annoncerer online

Antallet af nye firmaer, der annoncerer online, vokser i gennemsnit med 14 procent om måneden. Det viser en undersøgelse udført af Adrelevance. 3.963 virksomheder, svarende til 24 procent af alle webannoncører, var i januar nye annoncører på nettet.

Traditionelle annoncører tegnede sig for cirka 41 procent af top 100 nye online annoncører i januar 2000, denne gruppe tegner sig for godt 50 procent i oktober 2000.

Mere end 1000 firmaer om måneden har annonceret online for første gang siden marts 2000. 5.489 nye annoncører kom online i løbet af det tredje kvartal sammenlignet med 2.935 i første kvartal og 3.879 i andet kvartal.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs