Antallet af nye firmaer, der annoncerer online, vokser i gennemsnit med 14 procent om måneden. Det viser en undersøgelse udført af Adrelevance. 3.963 virksomheder, svarende til 24 procent af alle webannoncører, var i januar nye annoncører på nettet.
Traditionelle annoncører tegnede sig for cirka 41 procent af top 100 nye online annoncører i januar 2000, denne gruppe tegner sig for godt 50 procent i oktober 2000.
Mere end 1000 firmaer om måneden har annonceret online for første gang siden marts 2000. 5.489 nye annoncører kom online i løbet af det tredje kvartal sammenlignet med 2.935 i første kvartal og 3.879 i andet kvartal.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.