MediaWatch

Aviser verdens største medieindustri

Avisernes førerposition bevares som følge af, avisindustrien forventes, at have en global værdi i 2004 på 176 milliarder dollar. Af de samlede markeder forventes Europa's avisindustri endvidere at stå for den største vækst, med en andel af den samlede værdi på 62 milliarder dollar.

Dermed slår avisindustrien andre medieindustrier med flere længder. Den næststørste medieindustri i 2004 forventes således at være musikindustrien med en værdi på 43 milliarder dollar, mens filmindustrien vil stå for 19 milliarder dollar. Til sammenligning forventes e-commerce at stå for 25 milliarder dollar i 2004. Det fremgår af en ny undersøgelse foretaget af PricewaterhouseCoopers.

Af undersøgelsen fremgår det desuden, at Internettet forventes at blive en positiv vækstfaktor for avisindustrien. Dels som følge at aviserne via Internettet generelt får mulighed for at støtte deres stærke position som annoncemedie, og dels fordi PricewaterhouseCoopers forventer en stærk vækst i online læsertal de kommende år.

Mere fra MediaWatch

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs