MediaWatch

MMXI klar med danske målinger

Det internationale analyseinstitut MMXI har nu fået samlet sit danske panel, og er dermed klar med de første målinger af det danske internetunivers.

Ifølge MMXI's målinger topper JUBII.DK som den mest besøgte hjemmeside, og det er de voksne danskere, der er storforbrugere af chatredskaber
MMXI's nye tal viser blandt andet, at der blandt danskerne i alt er 1.986.000 hjemmebrugere af Internettet og digitale medier, hvilket svarer til 38,2 procent af alle danskere over 2 år.

Mænd bruger i gennemsnit langt flere dage på Internettet end kvinder. Mænd på 18 år eller derover brugte i oktober måned i gennemsnit 14,2 dage, mens kvinder i samme aldersgruppe brugte 9,4 dage i gennemsnit.

Læs hele undersøgelsen fra MMXI på www.mediawatch.dk under pressemeddelser

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs