MediaWatch

Samarbejde er vejen frem

En del nyhedsportaler inden for de digitale medier er gået sammen i USA om en eller anden form for samarbejde. Det resulterer i en stigning i antal unikke besøgende for hver enkelt portal, viser en ny undersøgelse udført af Media Metrix. Blandt de portaler, der fik flere unikke besøgende, var ifølge Media Metrix CNET Networks Digital, der for nylig har erhvervet ZDNet.

Antallet af unikke besøgende på sitet er steget 62 procent fra 11,5 millioner unikke besøgende i september 2000 til 18,7 millioner i oktober. Besøgstallet for Infospace Impressions er også steget efter erhvervelsen af Go2Net med hele 145 procent fra 7,4 millioner unikke besøgende i september til 18 millioner i oktober, skriver Mediapost.

CNET og Infospace figurerer nu som henholdsvis nummer ni og nummer ti på Media Metrix' top 50 over de mest besøgte sites. Grab.com er helt ny på Media Metrix top 50 og kom direkte ind på en 47 plads med 6,2 millioner unikke besøgende. Colonize.com kom ind på en 41 plads med 6,9 millioner unikke besøgende. Stigningen i antallet af unikke besøgende hænger direkte sammen med en stigende online annoncering for sitet. I september havde sitet 4,6 millioner side visninger, mens det i oktober havde 18 millioner sidevisninger.

Mere fra MediaWatch

Top 20: To premierer strøg til tops

En sæsonpremiere på DR1 og en programpremiere på TV 2 trak flest seere til flow-tv i sidste uge, mens DR's seneste søndagsdrama havde det sværere.

Seneste nyt

Se flere jobs