MediaWatch

M-commerce med problemer

Mindre end en tredjedel af de amerikanere, der har trådløst udstyr, har købt ind via mobiltelefon. 20 procent af dem, som har forsøgt at købe online via mobiltelefon, gav op efter de første forsøg. Det viser en undersøgelse foretaget af Boston Consulting Group (BCG), skriver Mediapost.

Faktisk er der et stort spring fra, hvad den ny mobile teknologi kan gøre i dag til, hvad forbrugeren er blevet oplyst, at han kan forvente. Ikke desto mindre tror de fleste af undersøgelsens 1.850 respondenter fra USA, Japan; Tyskland, Frankrig, Sverige og Australien, på at mobile applikationer inden for de næste fem år vil blive en vigtig del af deres hverdag.

Undersøgelsen viser i øvrigt, at respondenterne hverken vil betale for nyheder, vejr, sport og heller ikke accepterer høje abonnementspriser eller irrelevant push annoncering. Selvom det mobile udstyr vinder frem blandt forbrugerne, er der frustration over hvor meget bedre og hurtigere PC'eren er til at surfe på Internettet med end det mobile udstyr. De fem største irritationsmomenter er for høje priser, langsom hastighed, besværlig navigation, besvær med at taste og for dårlige services.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs