Tre uger efter IT messen, "EU Gateway to Japan" i Tokyo d. 22-27. okt. 2000, er den første japanske partner kontrakt allerede underskrevet.
- I vesten opfattes det japanske marked som uhyre vanskeligt at trænge ind på - og vores partner ADB Power ApS var da også den eneste danske virksomhed repræsenteret på det EU arrangerede fremstød. Markedet for e-handel i Japan er næsten på størrelse med det europæiske og derfor yderst interessant, siger administrerende direktør Kasper Kragelund, Dansk Internet Rådgivning A/S.
Dansk Internet Rådgivning A/S, der siden starten af i år har solgt shopServer gennem et net af partnere i Danmark, England, Tyskland og Schweiz, har etableret et samarbejde med ADB Power ApS om lanceringen af shopServer i Japan.
Mere fra MediaWatch
Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision
Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.