MediaWatch

Markedsværdier er uigennemskuelige

Overfor dagbladet Børsen siger flere højt placerede kilder, at "kundetallet pumpes op i en sådan grad, at det nærmest er umuligt at overskue den reelle markedssituation."

Teleselskabernes mobilkundedatabaser er vokset kunstigt på grund af taletidskortene, da taletidskunderne aldrig benytter deres abonnement.

Således er det hos teleselskabet Mobilix muligt at være registreret som kunde i op til 14 måneder uden at abonnementet bliver benyttet. Umiddelbart ser det derfor ud som om, at Mobilix har givet sin markedsandel en ansigtsløftning siden salget af taletidskortene begyndte.

Ifølge Telestyrelsens tal talte en Mobilix-kunde cirka 550 minutter i sin telefon i første halvår af 1999. Siden er dette tal faldet til lige over 300 minutter.

Mere fra MediaWatch

Norsk DR-pendant stopper aktivitet på Facebook

Den offentlige samtale bliver ikke løftet nok i kommentarspor på Facebook til, at det vejer op for de store omkostninger forbundet med at moderere debatten, mener nyhedsredaktør på norges public service broadcaster NRK.

Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision

Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs