MediaWatch

Markedsværdier er uigennemskuelige

Overfor dagbladet Børsen siger flere højt placerede kilder, at "kundetallet pumpes op i en sådan grad, at det nærmest er umuligt at overskue den reelle markedssituation."

Teleselskabernes mobilkundedatabaser er vokset kunstigt på grund af taletidskortene, da taletidskunderne aldrig benytter deres abonnement.

Således er det hos teleselskabet Mobilix muligt at være registreret som kunde i op til 14 måneder uden at abonnementet bliver benyttet. Umiddelbart ser det derfor ud som om, at Mobilix har givet sin markedsandel en ansigtsløftning siden salget af taletidskortene begyndte.

Ifølge Telestyrelsens tal talte en Mobilix-kunde cirka 550 minutter i sin telefon i første halvår af 1999. Siden er dette tal faldet til lige over 300 minutter.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs