MediaWatch

Chefer glemmer varemærkets digitale liv

Virksomhederne mangler en plan for, hvordan de vil håndtere varemærket i de nye digitale miljøer. Dette er konlusionen af en undersøgelse foretaget blandt 201 chefer i svensk erhvervsliv, af Marketwatch og Brandics, skriver resume.se
Det er fortsat reklamebureauer og web-konsulenter, som ledelsen henvender sig til for at få hjælp til at bygge varemærket på nettet. Dette sker skønt tiltroen til disse bureauer og konsulenter er lav.

Hovedspørgsmål om varemærkerne er for længst flyttet op på øverste chefniveau, men dér mangler man indsigt i, hvorledes varemærket skal løftes over i de digitale miljøer. Spørgsmålet håndteres fortsat i informations- og marketingafdelingerne, og disse vender sig i stigende grad til eksterne konsulenter.

Ifølge undersøgelsen er de svenske virksomhedsledere fortsat primært på nettet for at forbedre kundeservicen, og fordi det er godt for firmaets image. Meget få ser økonomiske og forretningsmæssige fordele i tilstedeværelsen på nettet.

"Hvis man ikke har gjort sig klart, hvilke form for forretning, man vil arbejde med på nettet, ved man naturligvis heller ikke, hvilken strategi man skal anvende i opbygningen af sit varemærke", siger direktør Peter Westerståhl, Marketwatch.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs