MediaWatch

Ny fusion i legetøjsbranchen

Den planlagte fusion vil fremover forbinde Earlychildhoods styrke i at udvikle ejendomsbeskyttede produkter samt opbygning af traditionelle katalogsalg og eksekveringsoperationer med SmarterKids' teknologi infrastruktur, skriver Associated Press.

SmarterKids har ifølge en analytiker hos Gerard Klauer Mattison været under et stigende pres for at fremvise profitabilitet i den stærkt konkurrenceprægede online legetøjsbranche.

Branchen domineres af Toysrus og Etoys. Sidstnævnte har meddelt, at det netop har sikret sig en selvfornyende kredit på 40 millioner dollar hos det Wells Fargo ejede Foothill Capital Corp.

Toysrus fusionerede sin e-handels legetøjsdivision med Amazon.com i august.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs