MediaWatch

NTL taber yderligere på digital TV

Selskabet udtaler, at tabet for tredje kvartal er tæt ved at være tredoblet. Baggrunden er udgifterne forbundet med lanceringen af dets digitalTV service i Storbritannien, skriver Financial Times.

Nettotabet for kvartalet er således steget fra 278 millioner dollar i fjor til 770 millioner dollar. Selskabets EBITDA "earnings before interest, tax, depreciation and amortisation" steg dog ligeledes fra 65,4 millioner dollar i fjor til 91,9 millioner dollar i år.

Den samlede omsætning steg også i løbet af tredje kvartal. Således er der med 830 millioner dollar næsten tale om en fordobling i forhold til samme resultat sidste år.

NTL fastholder trods det stigende nettotab sine årsforventninger for antallet af abonnenter. Målet er, at nå en halv million digitalTV brugere.

Ifølge selskabet har dets internetservice ntlworld oplevet en fremgang på 235,000 abonnenter, hvilket bringer dets total op på 380,000. Dermed rangerer selskabet som Storbritanniens tredjestørste internet service provider (ISP).

Mere fra MediaWatch

Egmont: Medieaftalen fastholder uens medievilkår

Den nye medieaftale har en række gode elementer bl.a. med regulering af techgiganter. Men det er ærgerligt, at medieforliget ikke indeholder ligestilling af digitale medier, lyder det fra Nordisk Film.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs