MediaWatch

Internetvaner giver perspektiver

Ifølge undersøgelsen, der er udført af UCLA med titlen Surveying the Digital Future, køber 8,9 procent ind på Internettet mindst én gang om ugen, mens 28,5 procent køber ind online mindst én gang om måneden. 4,5 procent af alle internetbrugere står for 31,4 procent af alle de indkøb, der foregår over Internettet.

To ud af tre online shoppere mener, at deres indkøb på nettet i et vist omfang har reduceret deres indkøb i traditionelle forretninger. Undersøgelsen viser også at hele 91,2 procent af Internetbrugerne er bekymret for sikkerheden ved at bruge kreditkort når de foretager køb på Internettet.

På en skala fra en til fem får var de fleste tilfredse med Internettet svarende til fire. Kun 54,7 procent internetbrugere og 1/3 af amerikanerne, som ikke bruger Internettet mener, at det meste af den information der findes på Internettet er korrekt. 63,6 procent mener at privatlivets fred er truet ved brug af Internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs